Mire elég fél nap Shanghaiban ha hosszú az átszállásod?
Szöulból a hazafelé utamat úgy terveztem, hogy legyen egy hosszú félnapos átszállásom a kínai nagyvárosban...Shanghaiban. Mire is elég fél nap? Hogyan a legegyszerűbb és leggyorsabb módja bejutni a reptérről a városba? Milyen beutazási követelmények vannak Kínába?

Előjáróban Shanghairól pár infórmáció. Érdemes tudni, hogy Kínában az első...de a világon a harmadik legnépesebb város. Több mint 25 millióan lakják. A sanghaji kikötő a világ legforgalmasabb konténerkikötője. Ebből is kikövetkeztethető hogy Sanghai a világ egyik legnagyobb pénzügyi, üzleti, gyártási, szállítási, turisztikai és kulturális központja. Kínai jüan a hivatalos fizetőeszközük. (Fizetési módokról majd írok mert az szerintem katasztrófa.)
1 kínai Jüan körülbelül 50 forintnak felel meg.
Kína hivatalosan a Kínai Kommunista Párt által vezetett szocialista állam. A KKP irányítja az ország politikai és gazdasági rendszereit, és ezeket kommunista ideológiai elvekre alapozza. A politikai vezetők még szigorú ellenőrzést gyakorolnak a lakosság felett, jellemző a propaganda és a cenzúra.
Kínába való beutazáshoz egyértelműen szükség van útlevélre. Magyarok vízummentesen utazhatnak be az országba 2025 év végéig ha az ott-tartózkodás nem haladja meg a 15 napot. 15 napon túl továbbra is vízumot kell igényelni.

Shanghai Pudong Nemzetközi Reptérre leszállást követően indultam neki reggel a városnak. Dél-Koreához hasonlóan itt is kell kitölteni egy Arrival Card-ot meg be kell szkennelni az útlevelet. Azután mehetsz a tiszthez. Kedvesen segítenek az ott dolgozók ha nem tudnánk valamit. Határon körülbelül ha 10 percet álltam sorba azzal sokat mondok.
Határon lévő tiszt felteszi a szokásos kérdéseket. Miért jöttél, meddig maradsz stb stb. Kell visszafelé szóló jegyednek vagy szállásfoglalásodnak lennie mert elkérik. Minden gördülékenyen megy. Pecsét és üdvözölnek Kínában.

Shanghai repteréről a leggyorsabban és legegyszerűbben a Maglev vonattal lehet bejutni a központba.
A sanghai maglev vonat a világ első kereskedelmi nagysebességű maglevje, maximális utazósebessége 300 km/h.
Körülbelül 2000 forintba kerül a jegy irányonként és mindössze 9 perc alatt ér be a Longyang Road állomásra.(30 km 9 perc alatt!)
Amikor én mentem vele akkor nagyon sok hely volt a vonatokon. Körülbelül 20 percenként jár.
Mindenképpen érdemes ezt az opciót választani szerintem! Jegyeket helyszínen meglehet venni.
Mivel a Maglev a Longyang Road állomásra érkezik innen még 2-3 metró megállóra van a Shanghai Tower amit kinéztem első állomásnak. A metró jegyet autómatából lehet venni vagy készpénzért vagy digitális Jüan-ért. Én 200 forintot fizettem egy jegyre körülbelül.

Most jött el az idő, hogy ejtsek pár szót a kínában használatos fizetési eszközökről. Ha kínába készülsz akkor mindenképpen járj és olvass utána a digitális jüannak és hogy miképpen lehet vele fizetni.(Én semmiképp nem fizetnék ezzel a módszerrel)
Sajnos vagy nem sajnos, (én véleményem szerint sajnos) 2021-től bevezette kína a digitális jüant ami ugyan úgy egyenértékű a kínai jüan más formáival.
Elvileg azért hozták létre hogy gyorsabb és olcsóbb legyen az eddigi elektronikus fizetési módszereknél...Viszont ez a mód lehetővé teszi az állampolgárok pénzügyi tranzakcióinak megfigyelését. Kínában mindent figyelnek...
Csak, hogy mondjak egy személyes tapasztalatot, hogy mennyire veszik komolyan ezt a módszert...
Szuvenír beszerzés céljából egy metró aluljáróban található helyi kisboltot kerestem fel. Össze is válogattam már a hűtőmágnes, asztali dísz szuveníreimet és készen álltam a fizetésre. Bank és hitelkártya alapból ki volt zárva...szóval gondoltam fizetek majd a saját készpénzükkel. Azt elvileg mindenhol el kell fogadniuk! Hát nem jött össze. A helyi kisboltos néni csak is a QR kódos digitális fizetőeszközt fogadta el...kp nuku. Inkább hagyja elmenni a vevőt mint hogy elfogadja a kínai készpénzt...
Most vagy én fogtam ki rossz helyeket mindig vagy az esetek 90%-ban ugyan ez van...kártyával csak a reptéren tudtam fizetni...készpénzzel is csak 1-2 helyen...
Szerkesztés alatt...